אבו דאבי: נפתח מפגש ועדת ההיגוי של "פורום הנגב"

שלמה ריזל No Comments on אבו דאבי: נפתח מפגש ועדת ההיגוי של "פורום הנגב"

הבוקר נפתח מפגש ועדת ההיגוי וקבוצות העבודה של "פורום הנגב" באבו דאבי, לקראת פסגת שרי החוץ של פורום הנגב הצפויה להתקיים במרוקו בחודשים הקרובים. שר החוץ אלי כהן: "צעד נוסף בקידום והעמקת הסכמי אברהם והתמודדות משותפת עם אתגרים משותפים"

אבו דאבי צילום: ויקיפדיה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר נפתח באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות הערביות, מפגש של ועידת ההיגוי של "פורום הנגב" וקבוצות העבודה, שהוקמו במסגרת הפורום. במפגש ישתתפו משלחות בכירות מ-6 המדינות החברות: איחוד האמירויות הערביות, בחרין, מצרים, מרוקו, ארה"ב וישראל.

זהו המפגש השלישי של ועדת ההיגוי של פורום הנגב (הראשון התקיים בבחריין ביוני 2022 והשני התקיים כמפגש וירטואלי באוקטובר 2022), ומפגש (פיזי) ראשון של קבוצות העבודה.

המשלחת הישראלית, אותה מוביל מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, כוללת נציגים בכירים ממשרדי החקלאות, הבריאות, הביטחון, המודיעין, התיירות, האנרגיה, החינוך, הכלכלה, רשות המים והמל"ל.

במפגש, שנפתח היום, יכינו המשלחות את פסגת שרי החוץ של פורום הנגב הצפויה להתקיים בחודשים הקרובים במרוקו, בא צפוי להשתתף שר החוץ אלי כהן.

במסגרת זו תגבשנה קבוצות העבודה רשימה של פרויקטים בששת התחומים עליהם מופקדות הקבוצות ושתוצג בפני שרי החוץ של פורום הנגב במפגשם הבא.

פורום הנגב נוסד ב"פסגת הנגב" בשדה בוקר במרץ 2022, כחלק מתהליך היישום של הסכמי אברהם. בפסגת הנגב גם נקבעו קבוצות העבודה שמטרתן להציג פרויקטים קונקרטיים שיקודמו על ידי המדינות החברות.

קבוצות העבודה שהוקמו הן: בריאות, ביטחון אזורי, חינוך וסובלנות, ביטחון מים ומזון תיירות ואנרגיה.

שר החוץ אלי כהן: "כינוס קבוצות העבודה של פורום הנגב באמירויות הוא צעד נוסף בקידום והעמקת הסכמי אברהם והתמודדות משותפת עם אתגרים. ישראל רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה עם מדינות הפורום בהתמודדות עם האתגרים העומדים בפנינו. המשלחת הישראלית תציג פרויקטים שונים שיביאו לשיפור איכות החיים של תושבי ישראל והמזרח התיכון".



0 תגובות